Nya resultat

Det är glest mellan inläggen men det betyder inte att inget händer. Jennie och Karin (Huset Elliots Bombarda Maxima) har hunnit få två titlar, både RLD N och RLD F, och därtill med finfina rundor. De har också gjort både bph och FBR. Fantastiskt duktiga tjejer!
 
 
 Kullsyster Lysa (Huset Elliots Lumos Maxima) med matte Stina har också startat rallylydnad i nybörjarklassen och tagit två kvalificerade resultat med 99 respektive 100 poäng. En bra debut!
 
 
Deras bröder har också varit i farten. Huset Elliots Nox, Herman, var sist ut att röntgas med resultatet HD grad A och ED 0. Sirius, Huset Elliots Waddiwasi, har klarat doftprov för eukalyptus och Lakrits, Huset Elliots Episkey, har gjort bph. Nalle, Huset Elliots Silencio, har varit på sin första sjöfågeljakt. Ett duktigt gäng!
 
Stina startade på KM i rallylydnad med båda sina. Bus vann hela tävlingen, Lysa kom på en hedrande sjätte plats. Otroligt kul!
 
 
Ila och jag var i farten den gångna helgen. På lördagen startade vi på Piteåsektionens trevliga jaktprov, dömt av Anders Gustafsson. Ila jobbade på bra och jag började andas ut när provet bröts. På det tredje viltet på fältet, en trut, snubblade Ila och gjorde en kullerbytta men släppte aldrig viltet. Istället tog hon ett hårdare grepp, för hårt visade det sig. Så otroligt trist, jag deppade hela dagen. Vi fastnade i alla fall på några bilder, fotograf Susanne Suomi.
 
 
 
 
 
På söndagen startade vi fortsättningsklass i rallylydnad. Första starten gick bra, 96 poäng och en femte plats. På den andra kom en geting och landade på mig, just i starten. Bubblan sprack för både Ila och mig, hon bet efter den och jag tappade bort mig helt. Den starten glömmer vi och konstaterar att det inte helt var vår helg. Vi bryter ihop och kommer igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0