Tre veckor kvar

Nu är det inte mer än tre veckor tills Ilas mage kläcks, kanske inte ens det. Hon ser ut som om hon skulle kunna ploppa ut 3-4 stycken minst redan idag och då har vi den största tillväxtperioden framför oss. Hur många kan hon ha, månntro?
 
Idag var tempot på promenaden markant lägre, även om hon fortfarande glatt och villigt går med. Vädret var soligt men det blåste grinigt så det kändes helt ok att slopa den tänkta rundan på isen. Jag är inne i en dålig period, trött och stel, så det gäller att hushålla med energin.
 
Lysa (H. E Lumos Maxima) röntgades i onsdags, brorsan Sixten (H. E Accio) igår. SKK är snabba, idag var det infört. HD grad A och ED 0 på båda, bättre kan det inte bli. Nu är tre av sju röntgade med samma fina resultat, det bådar gott för övriga gänget. Jag är så tacksam över mina fina valpköpare som röntgar sina hundar, tack till er.
 
 
 
Nu väntar en spännande tid, inte bara röntgen utan jag anar att några av Harry Potter-barnen också ämnar ge sig ut på tävlingar vad det lider. Flera tränar flitigt. Jennie och Karin har en inspirerande blogg, kika gärna in: https://oldeenglishbulldogge.blogg.se
 
Stina och hennes sambo har bott här i veckan med sina hundar medan deras lägenhet har tapetserats. Jag tog en bild på alla tre labradorerna på bron. Lysa är lite som en scout, alltid redo.
Från vänster: RLDN RLDF RLDA Huset Elliots Lilla Bus, Huset Elliots Lumos Maxima och RLDN LD Startklass J Huset Elliots Ila.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0