Slutspurten

Nu är vi inne på de sista tio dagarna. Ila är stor nu, det ser ut att bli en rejäl kull. Som alltid så här dags så lider jag lite med henne och hoppas innerligt att allt ska gå bra. Min fina flicka!
 
 
Flera hör av sig med önskemål om brun valp. Jag kan inte uppfylla sådana önskemål. Dels tror jag att detta blir ännu en helsvart kull, bruna inslag skulle bli en stor överraskning. Men framförallt så utgår jag från egenskaper när jag fördelar valpar. Det vore sorgligt om den starkaste hanen kom till den minst erfarna ägaren bara för att han råkade vara brun. Jag ser färg som kosmetika.
 
I dessa coronatider har SKK kommit med rekommendationer gällande leverans av valpar. Utifrån dem har vi tagit fram ett eget förhållningssätt. Vi kommer att vara restriktiva med besökare och även vänta längre än vanligt innan vi tar emot någon. Barn är inte välkomna denna gång, tyvärr, och alla med det minsta lilla symtom får hålla sig hemma. God handhygien gäller, dvs handtvätt innan valpkontakt. I första hand tar vi emot blivande valpköpare, i övrigt ligger vi lågt. Det känns så klart trist, men ska vi klara av en valpkull så behöver vi hålla oss friska. Det är numera ett teamwork där alla har en viktig roll, även om inte allas namn finns med på pappret.
 
Matlista mm skickas som vanligt ut i god tid innan leverans och jag vill ha en telefonkontakt med dig som valpköpare innan leverans så att vi kan gå igenom denna samt köpeavtal, allt för att försöka minska tiden för överlämnandet. Förhoppningsvis får vi en varm och fin vår, då både valpar och eventuella besökare kan vara ute.
 
Nedan en bild på två från förra gänget, som nu hunnit bli dryga året.
 
Jag har gått en kamp mot klockan här i veckan, drabbades av inflammationen i höger axel och har inte kunnat använda min högra arm alls. Tack vare ovärderliga tips på övningar från Annika och Stina, verkar jag nu vara på banan igen. Det går inte att vara enarmad om man ska vara behjälplig vid en valpning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0