Utställning

Igår var det utställning i Överkalix, SKK Nat. Jag hade hoppats kunna ställa labrador men det fanns inte en chans, jag orkar inte springa. Så Pajas och jag åkte iväg. Och det gick bra, trendkurvan pekar uppåt. Excellent, 2:a ökk med ck och 4:a i bästa hane. Jag är jättenöjd, även om det känts ännu roligare med en kritiklapp som innehöll fler rader och visade vilken ras jag faktiskt ställt ut, samt en lite mer konsekvent bedömning. Nåväl, killens första ck är i hamn och det har gått helt ok på alla tre utställningar i år. Det ger mersmak. Och faktiskt börjar det vara riktigt kul att fixa pälsen. Törs jag ens säga det högt..?
 
 
 
Väl hemkommen så värkte ryggen och jag blev tvungen att sova ett par timmar för att orka med resten av dagen. Inser att jag antingen behöver ha med mig en piccolo eller skaffa en sådan där barnvagnsliknande hundbur, att åka själv var ingen hit. Ändå väger varken tygbur eller hopfällbar stol särskilt mycket. Det är skit med tanten just nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0