Redan 5 veckor

I helgen blev smågrabbarna fem veckor gamla. Helt galet vad fort tiden går! Vi har fortfarande sanslöst mycket snö men det är soligt och varmt ute så jag lyfter ut dem och försöker få de flesta pölarna och högarna ute. Det går otroligt bra, inte en sekund har de tvekat utan tvärtom, de tuffar på och undersöker världen med samma energi och nyfikenhet även ute. Killen med blå prick har också bestämt sig för att inte kissa en droppe i valplådan. Istället låter han ljudligt när behoven tränger på. Således var vi ute kl 4.20 i morse... Därefter var grabbarna sugna på lite race i köket men där var det stopp. Det tog lite tid men till sist var vi överens om att man sover den tiden på dygnet. De knoppade snällt in - och jag var klarvaken. 
 
 
Idag har vi också haft invägning och avmaskning. Matchvikten ligger nu på 5,1 kg hos båda gossarna! Så stora valpar har jag aldrig tidigare haft, mamma Bus måste ha grädde i tuttarna. Nåväl, nu går de alltmer över till vanlig mat så det rätar väl ut sig. Maskmedel i köttfärs var gott, så gott att den omärkta killen nästan gjorde köttfärs av mina fingrar...
 
Avslutningsvis tänkte jag komma med ett litet miljötips, jag gillar ju tanken på att vi hjälps åt att göra planeten lite friskare med små gemensamma steg. Vet ni om att om ni lämnar in en kasse textilier (behöver inte vara helt) hon Hemtex eller HM så får ni ett presentkort som tack? Tror att det var 50 kr rabatt vid köp för 300 kr eller liknande. Ett per kasse. Dina textilier återvinns då istället för att brännas som sopor. Du kan tex läsa mer om det här: https://www.hemtex.se/info/hallbarhet/textilatervinning/sa_har_fungerar_det/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0