Spännande tider

Idag röntgas de två första från Visas, tillika kennelns, senaste labbekull. Nu stundar några spännande dagar när jag kommer att gå in på SKK:s hunddata ideligen och spana resultat. Ska också kolla hur deras resultat påverkar äldre syskon och även mamma Visa vad gäller det nya indexet som kom ifjol. Spännande tider väntar, håll tummarna för ynglingarnas röntgenresultat!
 
Jag har också intensifierat letandet efter hane till såväl cavalier- som labradorvalpar. Trodde att jag var klar med i alla fall det ena men gick tillbaka till ruta ett av olika anledningar. Det kan verka enkelt, detta med att ha valpar, men för de flesta uppfödare är det långt ifrån enkelt. Man ska hitta en hane som håller måttet och som förhoppningsvis tillför det man vill ha, man ska resa dit (de bor sällan granne...) och ordna med logi mm, man ska få till en parning eller kanske två, tiken ska bli dräktig, valpningen ska gå bra osv osv. Det är många moment, många timmar och många tusenlappar innan valparna ens är födda. Man ska vara entusiast för att hålla på med det här, entusiast med ett stort hjärta och ett stort engagemang. Men spännande är det, både själva sökandet och funderandet och också att följa det färdiga resultatet. 
 
I morgon ska dottern och jag gå ringsekreterarutbildning. Jag gick ju det redan -91 och var ganska flitig i att arbeta där under 90-talet. Men sedan planade intresset ut. Nu är dottern intresserad och jag måste gå om utbildningen för att bli auktoriserad igen. Så vi gör två flugor på smällen, så kan vi också jobba tillsammans sedan. Vi är ett litet radarpar inom hunderiet, som Helan och Halvan. ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0