Utställningsframgångar!

Den gångna helgen har det varit utställning häruppe. På lördagen hade SCKCS utställning i Måttsund med engelsk domare och allt. Stina var dock på väg hem från England så vi ställde inte men jag åkte ut en sväng med de små gossarna för att heja på lilla Majken som debuterade i juniorklass, 10 månader gammal. Nio tikar var anmälda till juniorklassen. Majken fick Excellent och vann sedan klassen med CK och finfin kritik. Riktigt, riktigt roligt! Stort grattis till matte och husse, nu har ni papper på att Majken är en snygging. ;o)
 
I söndags kom Vigdis hit från södra Norge. Jag trodde hon skulle komma fram på dagen, men när jag slog upp mina blå runt åttasnåret så var hon redan här! Helt otroligt! På söndagen körde vi lite jakt där Visa fick vara med, idag har vi varit ut till Lulnäset och tränat vatten tillsammans med Ida och Marie med hundar. Melvin var helt sanslöst het och stressad, beslutet att inte gå vidare utan bara hobbyaträna kändes väldigt rätt. Övriga hundar skötte sig bra, Vimsa gjorde en jättefin vattendirigering. Härligt att se så mycket arbetsvilja fortfarande, underbara lilla Vimsa!
 
I morgon är det dags för viltspårprov, sex hundar mönstrar upp varav fem Huset Elliotar. Jag håller förstås tummarna för alla! Tanken var att Morris och jag skulle komma med som maskotar men han har ätit något mysko och spytt 6-7 ggr i kväll. Få se om i alla fall jag kanske kan åka i morgon... 
 
Vigdis och jag träffade för övrigt på en huggorm under förmiddagsrundan. Sådana möten kan man klara sig utan... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0