Långsam väntan

Nu tycker jag att dagarna går i slow motion! Jag jobbar på som en tok för att hinna klart innan valparna kommer, jag ger Visa extramål och kollar tempen ett par gånger om dagen och jodå, den pendlar mellan 37,5 och 38,0 men inte lägre än så. Vilket den inte ska heller, än ska det vara några dagar kvar. Så många som 4-5 stycken förmodligen. Men när man är nyfiken är det jobbigt att vänta. Och jag ÄR ju nyfiken av mig!

Häromkvällen hördes det ynkliga ljud från köket när vi satt i tv-rummet. Vi åt ostbricka så alla hundar var förvisade till köket och Stinas hundar brukar klaga ljudligt sådana gånger så först brydde vi oss inte. Men klagan lät allt ynkligare och till sist var jag tvungen att gå och kolla. Stinas hundar låg mycket riktigt vid grinden men de var knäpptysta. Ljuden fortsatte däremot och kom mer från biabäddshörnan. Och titta, hade inte påslakanet som är runt biabädden fått en väldigt konstig form! Jo, det hade helt enkelt slukat en liten trefärgad valp! Hur han än försökte komma ut så lyckades han inte och nu var han olycklig. Kan säga att han i gengäld var väldigt lycklig när han kom ut ur "monstrets" mage. Nu hoppas jag innerligt att han låter bli biabädden men jag är rädd att jag hoppas förgäves. Den lille skurken!

Såg en bild på Facebook som gjorde mig illa till mods. Jag är med i ett forum för hönsägare där, otroligt bra att kunna ställa frågor och dela med sig av sina erfarenheter. En kvinna där visade bilder på sina fyra första hönor. Liksom jag hade hon skaffat dem från ett hönseri, ett hönseri med frigående höns, märk väl. Så här såg hennes höns ut när de kom:


Minns den bilden nästa gång ni ska köpa ägg. Det är värt några kronor mer att låta hönsen få ett drägligare liv och när det gäller ägg är det förmodligen priset som avgör. Så köp inte ägg från burhöns eller från frigående höns som inte får gå ut. Allra helst köper man ägg från någon som har glada hönor. Som jag. :)

Jag gillar ju att sticka och igår gjorde jag färdigt en sjal som jag trodde skulle vara jättesvår men som inte alls var det. Eller sjal, scarf är kanske ett bättre ord för den är ganska liten. Jag stickar ju framför TV:n, har så svårt att sitta still. Och när det är dags för valpvaka är det toppen att ha något i händerna. Om någon är intresserad av att se vad jag har gjort så finns det här:http://zupermorzan.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Vad lessen jag blir när jag ser hur de behandlar sina djur. :( Vilken tur jag har, som får köpa hemägg av en god vän,som verkligen sköter sina djur. Glada lyckliga djur, gör mig glad!

2012-01-16 @ 18:37:45
URL: http://laipos.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0