Cavaliervalpar!

Så har Idefix blivit pappa igen! Nytt rekord i antal blev det också, hela åtta stycken! Jämlikt är det också, fyra tikar och fyra hanar och lika många blenheim som tricolor. Mamma till valparna heter Vivistugans Märta My och har hjärta ua vid senaste kontrollen, sex år och sju månader gammal. Hennes pappa hade i sin tur hjärta ua vid fyllda tolv år! Så letar du cavaliervalp efter friska och långlivade linjer kan du sluta leta nu och kontakta Marianne på kennel Vivistugan. Idefix behöver kanske ingen ytterligare presentation här, men jag kan berätta att han hade hjärta ua till åtta och ett halvt, har ett pyttelitet blåsljud nu (men lätt går en mils promenad eller springer några km bredvid cykeln), har hörsel och så gott som alla tänder i behåll samt är MR-skannad med resultatet 1a samt gentestad fri från EF, curly coat och dry eye. Han är dessutom fortfarande fertil vid tio och ett halvt års ålder!
 
 
Apropå cavalier så kan jag också berätta att Doris bror Hobbe (H. E Dynamit-Dalton) har varit och kollat hjärta, knän och ögon och allt var ua. Jag hade väl inte väntat mig något annat heller men det känns ändå bra att veta. Tack Kalle och Elin! 
 
På labbefronten händer det också grejer. Susa och Ahimsa från senaste kullen har gjort BPH med godkänt skott, båda två. Härliga tjejer med energi och fart! Och i veckan ska två systrar röntgas så då får jag vara nervös igen. Med dem är halva kullen röntgad, nu hoppas jag att ni andra snart bokar tid också och får det gjort för nu har de åldern inne.
 
Ragnhild och Tassa har varit i farten på tävlingsplanen. Det resulterade i ett godkänt resultat i appellklass spår samt ett första pris i lydnadsklass I. Ett till så kan Tassa lägga till LPI till sitt viltspårchampionat. Duktiga tjejer!
 
Och ja, hemsidan ska uppdateras. Nu har jag ju sommarlov så då borde det finnas tid. Jag ska bara leta reda på koden... ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0