Upp och ner och ut och in

Usch, jag håller på och vänder och vrider på dessa valpar och analyserar alla beteenden så snart vet jag varken ut eller in. Det enda jag vet säkert är att den för tillfället största tiken är absolut tuffast. Hon går fram som en bulldozer med sina syskon, nästan nog så mycket i vissa lägen. Hur var det hon sa, Grynet - ta ingen skit!? Det gör hon sannerligen inte, den bruden.

Igår hade jag två valpköparbesök, först av Lena med sambo som ska ha en kille. Jag hade en kille som jag lutade mest åt men han var mest trött och sov. I och för sig är han duktig på att koppla av men jag hade gärna sett att han visat upp lite annat också. Hanarna känner jag ändå att jag är ganska på det klara med, det är ganska stor skillnad på dem och det känns som att respektive kille passar ganska bra på respektive ställe om inga stora förändringar sker. Men tjejerna!?!?????

Grabbarn Grus, lille hanen bakom och den store framför.

På eftermiddagen igår var Anita här med barnen och vi fick massor med fina teckningar som nu pryder väggen runt valplådan. Jag hade ju en tik som jag funderade lite på där också men upplevde nog att hon syntes minst. Det var två helt andra som var mer synliga den stunden. Är inte det lite typiskt!?

Idag har jag dammsugit köket igen. Alla fem var ganska trötta och alla fem försvann raskt iväg och gick och lade sig och sov. Den är lite läskig ändå, den där manicken. Alla fem har också fått vara en och en ute i hallen och det tyckte de var skoj, lite spännande så klart med ett ställe där man aldrig har varit men sådana ställen måste ju undersökas. Någon försökte etablera kontakt med Melvin som huserade där ute, någon funderade på att bita i Idefix svans och en tredje såg sin egen vackra spegelbild. Snygga valpar ändå, de där Huset Elliotarna! ;o)

Ännu ett valpköparbesök idag och det var en tik som verkligen briljerade och var på hugget, nämligen Kommandoran. Hon visade tydligt varför hon kallas det och härjade på friskt. Lilla tiken har varit i ofas hela dagen, sover när de andra är vakna och försöker tappert att bita lite i syskonen när de ligger och sover. Hon syntes betydligt mer under gårdagen. Tänk så det kan bli! Lille killen, som härjade hela dagen igår, har faktiskt också varit lite spakare idag. Enda stunden som alla fem var rejält i farten idag var på morgonen. Då är de nästan som bäst, eller värst...

Idag har jag varit i ofas.

Annika har också varit här och lämnat en present. Det saknas ju ett kortspel i kullen men nu är den komplett. Får jag presentera Huset Elliots Banka Bäver!


Morris håller igång. Han busar tappert med valparna och gör vad han kan för att synas när vi har besökare här. Det är alldeles för lite fokus på honom, tycker han. Måste säga att han leker fantastiskt fint med de små, mjukt och försiktigt. Ibland kan de attackera honom i klump, det gillar han inte riktigt och då skriker han till men blir allt bättre på att ge igen lite också. Han är mjuk och smidig och fantastisk på att hoppa undan. Ibland får jag rycka ut och lugna ner det hela lite, speciellt när de små börjar bli trötta och vilja sova medan den fläckige vill leka lite till. Men de har onekligen en bra kompis i Morre-Knorr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0