Morris och Melvin, grabbarna grus

De är som ler och långhalm, Morris och Melvin. I alla fall Morris med Melvin, kanske inte tvärtom. Häromdagen låg de inrullade som en enda hög men när jag tog fram kameran så flyttade de förstås på sig. Ofta ligger Morris med Melvin som kudde och Melvin ligger snällt kvar tillsammans med den lille. Mina små killar...


Tränar lite lydnadsmoment med den lille. Under promenaderna tränar vi inkallningar och ingångar på rätt sida samt startposition. Jobbar också på detta evinnerliga hoppande men där har vi inte skördat några större framgångar än. Inne tränar vi på platskommando, där tanken är att Morris ska lägga ner hakan. Och det gör han, i två sekunder kanske. Han är ju galen i godis eller belöningar överhuvudtaget och tålamod är en dygd som han inte besitter, så han hoppar, studsar och innan jag ens har öppnat munnen så har han hunnit sitta, ligga, sitta, ligga och stoppa ner hakan en blixtsnabb sekund också. Men till sist får vi kontakt och det blir som jag tänker. Fascinerande att samme lille kille ett tag bara satt och tittade på mig när jag försökte få honom att fatta att man följer min hand in mot sidan. Nu är han en turboracer!

Melvin har slutat äta metacam och jag ser inget med hans framben nu så vi ska också dra igång med lite lydnadsträning hade jag tänkt. Har också funderingar på att damma av lilla mamma Visa, hon är så himla alert och pigg nu efter valparna. Men pälsfattig något kosmiskt!

Har haft feber i ett par dagar och varit helt utslagen men idag är jag på banan igen. Gårdagen var närmast komisk, jag däckade helt i tv-soffan och låg där med zappen hela eftermiddagen och kvällen. Med feber blir i alla fall jag rätt omtöcknad så jag kan inte riktigt redogöra för vad jag såg men tror att jag tog mig igenom två (eller var det kanske tre?) nyhetssändningar. När sena TV4-nyheterna hade pågått en stund, kom maken in och undrade om det hade hänt något i världen. Jag började på något osammanhängande om Breivik men fick inte ihop det. Gick över till franska presidentvalet och något med Lille, men inte heller det hängde ihop riktigt. Det enda som fastnade var ett fotbollsmål, tror det var Elfsborgs. Jag som inte ens gillar fotboll... Men som sagt, idag är en annan dag. :)

Kan också meddela att min lilla insamling via SOS Barnbyar har gått i mål och nådde en summa av 750 kr, dvs 50 % mer än det uppsatta målet. Inte illa! Stort TACK till alla er som satte in en peng, tillsammans har vi gjort något för världens barn. Jag har några mössor kvar att knåpa ihop och skicka till behövande parvlar någonstans i världen, hoppas kunna redovisa dem på insamlingssidan som innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0