Jag och Stig-Helmer

Helgen har gått i alsollösningens tecken. Igår låg jag pall, hade alsol i öronen mest hela dagen. Jag hatar den där lukten, antagligen för att jag kopplar den till öronont. Men det är rackarns effektivt, efter två dagars enveten behandling så är det mycket bättre. Ska sova med lösning i örat några nätter till, sedan tror jag att jag kan blåsa faran över. Ni som aldrig haft eksem i hörselgångarna kan skatta er lyckliga, det är en vidrig upplevelse. Första gången jag hade det var båda hörselgångarna som två sår och jag kan säga att det gjorde ONT. Det vill jag aldrig mer vara med om, så paniken bryter ut bara jag känner att det närmar sig. Det är jag och Stig-Helmer (ni vet, tönten i Sällskapsresan) som har problem med öronen. Kanske därför vi är så bra på att simma också, båda två. ; )

Nåväl, idag har jag varit lite i farten i alla fall, fixat i tvättstugan så att jag får undan lite av tvätt- och strykberget som samlats, gått en långrunda med de svarta vännerna och sett Luddes seriepremiär i fotboll. Så taggad liten kille på vägen dit och så besviken på vägen hem, de fick storstryk. Men Ludde gjorde en riktigt bra match i målet ändå, vi var impade. Hela familjen stod bland åskådarna, till och med storebror och Sassa kom för att kolla. Då förstår ni att det var en stor händelse i den lille figurens liv.

Någon hundträning har det inte blivit i helgen, jag får ta igen det i morgon. Måste jobba på med rutan och inkallningen nu. Och apporteringen och platsliggningen och... ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0