Onsdag?

Har gått omkring och trott att det varit onsdag större delen av dagen idag. Lite panik med jobbet, det gäller att hinna klart innan helgen och nu var det bara två dagar kvar. Lätt att planera veckans middagar dock, bara två dagar att planera. Lite snopet upptäckte jag på eftermiddagen att det "bara" var tisdag idag. Skönt att få en arbetsdag till men lite tunt i kylskåpet ;) Tur att jag har en matlagningsroad dotter som kan sno ihop något av det mesta. Världens bästa ungar, det har jag!

Har shoppat på Djurmagasinet idag också. Äntligen fanns reatäcket inne i Tutans storlek, så nu har hon ett gosigt täcke inför vinterns kallare dagar. Hon har blivit lite tunnpälsad med åren och sjukdom, så det känns bra att kunna klä på henne lite om det blir kallt. Säkert bra för äldre leder också, inbillar jag mig. Få se vad hon tycker om mattes nya idé.

Melvin fick ett reflexhalsband med röda blinkande lampor. Otroligt praktiskt under kvällspromenaden i skogen, där det röda strecket kunde följas. Han har liksom inga mellanlägen, den där gossen. Antingen går man vid mattes sida eller så kutar man fram, upptagen med nya projekt. Damerna och jag har inte lika bråttom, vi lullar på och filosoferar där bakom. Ja, Visa försöker tappert att fynda lite nu och då, i hopp om att matte inte ska se henne. Men hon är en laglydig flicka, det räcker med en blick så spottar hon. Annat är det med Tutan... Häromdagen gned hon huvudet i någon mysko fläck. Jag kutade dit, stod rakt över henne och vrålade NEJ. Brydde hon sig om det? Icke. Hon var billig då, kan meddelas.

Medan hundarna tycker att det är kul när naturen blir lite frusen, drar kisse sig inåt och vill inte längre vara ute lika mycket. Hönorna är också de sämre på att vara ute och hittar inte lika mycket gott att äta ute heller. Mitt nya projekt är därför att grodda olika frön till dem, något de verkar uppskatta. Ungarna fnyser lite roat åt morsans alla groddburkar i köket, men smakar gärna lite nu och då. Fascinerande hur fort vissa frön gror, jag hinner knappt få ner dem i burken så är de klara.

Jobben fortsätter att trilla in i rask takt nu. Idag har jag fått tacka nej till ett, det finns gränser för hur mycket jag hinner och orkar jobba. Till helgen ska Stina och jag på ÖND:s konferens utanför Skellefteå så då blir det inget jobbat. Det ska bli otroligt skoj att träffa andra hundmänniskor och surra lite, både dottern och jag ser fram emot det. Det är en ynnest att få dela intresse med sina barn.

Nej, nu loggar kennelmamma von Heijne ut för idag och placerar sig i TV-soffan för att sticka klart dotterns vantar! :)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag tror att Jota är väldigt mycket släkt med Tutan... :∫

2010-10-27 @ 20:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0