Hund- och fixardag idag

Idag har det varit en riktig hund- och fixardag i Bälinge! Dottern har gått agilitykurs hela dagen ute i Måttsund med Maya. Jag klev upp tidigt i morse och bakade muffins till deras fika, sedan fick Pigge skjutsa ut dem medan jag tog resterade hundar på en riktig långpromenad. Vi gick över stock och sten, det fanns skojiga diken längs vägen som man kunde bada i och så gick vi förbi där jag har tänkt att vara och jaktträna i morgon och såg ut platser för markeringar. Nästan hemma upptäckte jag att Idefix markerade lätt på ena frambenet :( så vi sänkte tempot sista biten. Gissar att han kanske halkat till på någon sten uppe på berget, men det får bli vila i några dagar för säkerhets skull. Jag har inte hört honom pipa till så det kan inte göra så fasligt ont. Han brukar vara ganska meddelsam när det gäller sådant...

Har ägnat en bra stund åt tvättstugan idag, inte så kul men ett nödvändigt ont i det här huset med tre idrottande barn. Hann också med att övningsköra lite med tonårssonen. Nu börjar han få kläm på detta med att starta bilen och vi har också prövat att växla lite. Snart är det dags att ge sig ut på vägarna så håll undan! :)

I kväll har det blivit stadgeträning för Melvin. Lite orolig i rumpan i början men efter en stund satt han coolt och bara registrerade dummisarna som for runt honom. Ska försöka att köra mer sådant, det är nyttigt för pojken. Morsan fick träna rutan och det gick riktigt, riktigt bra. Så körde vi lite fjärr och där ville hon först inte sätta sig upp. Blir till att nöta det lite nu. På lördag VILL jag ha mitt första pris!!!

I morgon ska det bli jakkträning med valpköpare. Flera ur Visas sista kull kommer och så Melvin systrar och Marie med sina flickor. Skojsigt att vi blir så många! Det ska bli kul att sparka igång igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0