Lydnadspass

Idag har jag kört ett lydnadspass med Melvin och det känns som om det börjar lossna nu. Har haft väldiga problem med ställande, han har inte alls fattat och gör allt så snabbt, så jag har heller inte hunnit med i svängarna. Men nu verkar vi närma oss varandra lite. Har börjat lite smått med framförgående också och det känns som om han snappade det, åtminstone gjorde han vad jag förväntade mig på träningen. Där känner jag att jag är ute på svajig mark, eftersom jag fuskat med Visa och hoppat över just det momentet (vi fick ändå 274 p i appellen, trots att vi avstod framförgåendet). Men nu tänkte jag vara ordentlig och göra allt från grunden. Har någon tips på hur jag ska träna framförgående så tar jag tacksamt emot det. Nu lade jag upp favvoleksaken lite högt och så fick han gå mot den i sträckt koppel. Det verkade fungera.

Mats och Cissi var förbi och hämtade hundmat och surrade lite, och så har jag surrat lite med Katarina i telefon och fått ny inspiration. Jag har underbara valpköpare, de ger massor med energi när man som bäst behöver det. Tack för att ni finns, allihop!

Melvin fortsätter att vara lite svajig mentalt, jag hoppas att det är en tillfällig period och att det ska bli bättre. Jag vet ju att han inte är någon viking, men just nu är han lite i minsta laget, speciellt i möten med män. Men jag försöker att inte bry mig och så tränar vi på och se var och hur vi landar. Målet för året är start på jaktprov, lydnadsprov och bruksprov. Till hösten vet vi hur det gick...

Såg en stund på matchen Holland-Slovakien men ledsnade fort. Det var en ganska stillastående och tråkig fotboll, åtminstone när jag såg. Brasilien-Chile däremot, ojojoj! Kan något lag hindra Brasilien från att vinna VM?

Jag har ju lite svårt att sitta still och "bara" titta på TV, jag vill gärna stryka eller sticka samtidigt så att jag har något i händerna. Men snart har vi mer vantar och mössor än vad huset behöver och än är VM inte slut...

Kommentarer
Postat av: Marie

Opps, skrev fel. 271 poäng ska det vara och inget annat!

2010-06-28 @ 23:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0