Ingen utställning :(

Det blir ingen utställning i Gällivare med fläckisarna som det var tänkt. Idefix mage har inte varit bra på flera dagar så idag uppsökte vi veterinär och fick med oss lite medikamenter och dietfoder på burk hem. Nu verkar han betydligt bättre än i morse, så nu går det äntligen åt rätt håll men det känns inte som att det är läge för någon utställning. Viktigast är ju att gossen blir frisk.

Jag jobbar som en galning nu, projekten ramlar in i högre takt än vad jag hinner med. I morgon kväll väntar en telefonkonferens med amerikaner angående ett ev. nytt projekt. Lite pirrigt känns det allt men också spännande. Hoppas nu att allt går i lås. Det innebär tyvärr ännu lite mindre tid för hundträning men lite mer i inkomst och det är heller inte fel.

Har jakttränat ikväll och inser att jag måste ta tag i våra grundläggande problem innan jag fortsätter. Melvin byter dummy friskt nu, det känns inte alls bra. Han har inte gjort det när jag tränar själv men ikväll var det massor av den varan. Jag måste få honom att fokusera på EN dummy och komma in direkt med EN dummy. Ska lägga fält med bara en dummy, så tjänar han inget på att söka vidare med dummy i munnen. Ska också träna enklare övningar med korta avstånd, där jag kan korrigera och sedan också berömma då han gör rätt. Nu blir det bara stress och rappakalja av allt; jag blir frustrerad för att allt går sämre i år än ifjol och han blir frustrerad för att jag blir det. Sedan ska jag jobba parallellt med hans stress, det får nog bli några gruppträningar utan att jobba för hans del så att jag får ner hans förväntningar. Nu är de enorma! Ska ha detta som utgångsplan och så ser vi hur det går. Ska komma ihåg min plan också och inte frestas till avsteg...

Ikväll har jag också träffat Ebba med lilla Raya, "min" halvfodertik. Hon är otroligt duktig och söt! Jag uppskattar verkligen att du tar dig tid att komma ibland, Ebba, så att jag får se henne. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0