Mer Idefix-valpar!

Idag har black and tantiken Mindra på kennel Tizitas (www.tizitas.se) varit på ultraljud och jodå, hon är dräktig. Skoj! Spännande ska det också bli, ingen vet vilka färger det är på bebisarna i Mindras mage. Stina hoppas att där ska finnas en rubyhane. :) Det gör inte jag, då kommer det att bli tjat och vi har redan hundar så att det räcker i huset. Men jag ser fram emot valpningen med spänning och tror att det kommer att bli riktigt trevliga valpar. Om lite knappt en månad vet vi vad det blev!

Rara är också de valpar han har med SE AgCH Cinema, "Mini" kallad. Lille Columbo letar efter en egen matte eller husse, se mer info på min hemsida under valpar. Både Mini och Idefix är väldigt arbetsglada och roliga Cavalierer, Mini är en racerhund på agilitybanan och Idefix är ju följsamheten själv på lydnadsplanen.

Ludde och jag tog en skogspromenad idag för att kolla läget för skogens myror. Det var inte många vakna än. Visa och Melvin for runt som galningar med olika pinnar. Man kan nästan tro att Visa kör något träningsprogram nu, "Kom i form efter valpningen" eller något liknande. Hon studsar fram i skogen och de båda har så skoj så. Men när vi cyklade ikväll var hon inte lika rask. Cykelturer på väg har aldrig varit hennes grej och det visar hon tydligt. Lika rask som hon är i skogen, lika långsam blir hon på vägen. Kommer dessutom kopplet på, ser hon ut som en mycket gammal och trött labrador. Suck...

Tutan löper sedan ungefär en vecka tillbaka. Jag har ju varit lite orolig, både över uteblivet löp och över Tutans överdrivna hull. Maria tyckte att jag skulle slopa cortisonet och si, det tog någon dryg vecka så kom löpet! Tusen tack för hjälpen, Maria, du är guld värd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0