Turbulent vecka

Det har varit en turbulent vecka sedan Morris somnade in. Yngste sonen tog studenten från naturvetenskapliga programmet i fredags. Vi firade så gott vi kunde i dessa coronatider, trots att släkten söderifrån inte kunde närvara. Tack och lov var vädret toppen så att grannar och goda vänner kunde komma förbi.
 
Lille Måns blev stadigt sämre under helgen. Han började svälla upp så konstigt i kroppen och kändes trött. Vi skulle besöka veterinär i slutet av veckan men fick en tid igår och då beslutade vi att låta honom somna in. Lillhjärtat var så slut att han lade sig att sova på bordet hos veterinären och märkte aldrig att han fick komma till den eviga vilan. Det skär i hjärtat, jag hade hoppats att det skulle gå vägen när vi kämpat så.
 
Märta skulle ha hämtats i söndags men det blev inte så. Jag orkade inte med mer ovisshet och röra och förlängde därför inte avtalet. När det nu gick som det gick med Måns, beslutade vi att Märta får stanna. Hon är en fartfylld och lättlärd liten dam. Tyvärr har vi ju tappat tre viktiga veckor, jag har medvetet hållit distans för att inte fästa mig eftersom hon skulle flytta. Nu jobbar jag stenhårt med sådant som vi borde ha gjort tidigare - inkallning, kontakt mm. Själv tycker hon att kattjakt är toppen, jag måste få stopp på det. 
 
Igår gjorde Stina och Josse bph med Lysa och Sixten från förra kullen. Sixten flöt igenom, blev lite arg på avståndsfiggen men löste allt snabbt och fint. Lysa reagerade på testledarens lite mörka röst och fick samtidigt tidtagaruret mot huvudet och bestämde sig då för att denna var otäck, vilket färgade av sig så klart. Vi tror att hon är på väg in i löp och gårdagens beteende stärker väl det, det är ungefär 7 månader sedan sist. Hon hade stora reaktioner, vilket var väntat, men också snabba avreaktioner. På det hela taget är jag väldigt nöjd med båda, de är väldigt trevliga individer. Och det var underbart att vara ute på hundevenemang igen, nu måste jag ta tag i träningen och komma mig ut.
 
För egen del har jag fått börja äta reumatikermedicin och märker en liten skillnad redan. Febern är på väg ner och jag orkar mer. Det känns helt underbart!
 
Märta och änglahunden Måns.
 
Virkade ett studentdjur till sonen, en studentulat.
 
Ila och Pajas på Agrias hundpromenad. 
 
Märta
 
Lysa efter avklarad bph. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0