Säsongen är igång!

När medicinen fungerar kommer energin tillbaka. Jag har missat så mycket under de här två åren, nu vill jag komma ikapp. Då är det lätt att ta i för mycket och så blir det bakslag. Som nu. Jag har spårat med hundarna två dagar på raken, visserligen i väldigt snäll terräng men det hjälper inte. Så nu blir det ett par dagar i depå. Ila tajmar det med extremt dålig mage, antagligen har hon fyndat ute i obevakat ögonblick. 
 
I torsdags var vi i alla fall iväg till Piteå BK på doftprov (eukalyptus). Det fixade hon galant. Nu hoppas vi på lite fler tävlingar i sommar, hon är anmäld till rallylydnad fortsättningsklass med Stina framöver. Ett kvalificerat resultat till behövs för titel och uppflytt. Så hoppas jag att vi ska kunna starta appellklass spår, det var vårt mål när sjukdomen slog till. En liten jaktprovsstart vore också kul, om det blir några prov vill säga.
 
Lilla Märta är en ljuvlig liten hund. Orädd, lättlärd och framåt. Lite jobbig med katterna, vi jobbar på det projektet ständigt. Nu får vi sova hela nätterna (ja, den här natten går bort men det beror lika mycket på Ila), det är skönt. Jag försöker ta mig ut i olika miljöer, vi har lite att ta igen där. Vi jobbar också så smått med kontakt, inkallning, stanna, handtarget och nosarbete. För Märta är det lek med matte, hon kommer ofta och söker ögonkontakt när vi är ute. Lillhjärtat!
 
Godkänt doftprov för Ila.
 
Märta på stan.
 
Vi har varit i hundaffären och köpt en belöningsleksak. Den är SÅ kul!
 
Ila och jag jobbar på med spåret...
 
...och med jaktträningen.
 
Hela lilla flocken på promenad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0