Det här med löptik...

Ila löper. Den tilltänkte bor 85 mil bort. Jag är inne i en riktigt skruttig period rent fysiskt så det krävs en hel del planering. Tack och lov har jag världens bästa familj som ställer upp och hjälper mig! De numera vuxna barnen sköter om hus och övriga djur medan vi om någon vecka drar iväg på en liten minisemester. Min man följer med, kör bil och hugger i där muskler behövs. 
 
Med två hanar hemma, borde det vara en baggis att hitta rätt datum. Det är det inte. Cavalierpojkar verkar helt oberäkneliga när det gäller löpande labradordamer. De nöjer sig med att nosa henne lite där bak och sedan lägga sig bredvid och sova. Så har det alltid varit här. Den dag vi får till cavadorer kommer de att kosta skjortan, de är nämligen helt omöjliga att tillverka. Nej, nu skojar jag, ingen blandrasavel här, inte. Jag ogillar starkt den organiserade blandrasaveln, med namn som cavapoo och labradoodle. Men det är en annan historia.
 
Roliga nyheter är att Ilas tilltänkte lade ännu en titel till den redan digra listan. Han blev idag rallylydnadschampion. Stort grattis, Emma och Nisse!
 
I senaste valpkullen här, Harry Potter-kullen, har Marie och hennes Lakrits (H. E Episkey) klarat doftprov för eukalyptus, 11 månader gamla. Så bra jobbat! Nu närmast väntar röntgen för de små liven som blir 1 år nästa helg. Tiden flyger fram!
 
Stina har varit på inofficiell utställning idag med lilla Lysa. Fin kritik och HP, men sedan var det stopp. En för övrigt gigantisk final, då i princip alla gick vidare. Nåväl, med erfarenheter lär man sig vilka inoffar man ska välja, respektive undvika.  
 
Lysa på lydnadsträning.
 
Ila tar progesteronprov.
 
Morris är piggare än på länge. Det värmer mattehjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0