Hejdå Morris

Idag har vi hämtat ut Morris aska. Det har varit en fin dag, solig och varm, så jag tog de vuxna hundarna med mig bort till ängen där jag har strött ut askan från nästan alla mina hundar (och en katt). På ängen de älskar, där de alla har lekt jagis. Där passerar vi nästan varje dag, där möts vi liksom i tanken. Nu virvlar han fritt där, min älskade lille Morris. Han är så saknad, den lille hunden, det var tungt att släppa honom.
 
 
Annars rullar det på. Stina har tävlat med Ila och tog två kvalificerade resultat. Hade det inte kommit en geting på allra sista skylten så hade de fått full pott, nu blev det 98 poäng och en tredje plats. Men jag är så tacksam. I slutet av augusti ska jag tävla henne i samma klass, jag vill ha kört ett par gånger innan vi går upp i avancerad. Min pingla!
 
 
Roligt är att Jennie och Karin (H. E Bombarda Maxima) har tagit titeln RLDN. På sin andra tävling gjorde de två rundor med 100 poäng vardera och därmed var det klart. I augusti blir det fortsättningsklassen. Det är så otroligt roligt att följa dem.
 
Jag har fått ändra höstens planer lite, dels pga ett bakslag med medicinen men mest eftersom prov krockar. Vi får släppa appellen och hoppas på ett jaktprov eller två istället. Hon har börjat ljuda lite i passivitet, jag måste få bort det på något vis.
 
 
Märta är en liten karamell och glädjespridare. En trygg och okomplicerad valp, alert och nyfiken utan att det blir för mycket. Vi tränar och leker och har roligt tillsammans. Jag är alldeles väldigt glad i den lilla hunden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0