Livat i luckan!

Idag har de små varit lösa i köket igen. Det tyckte de var kul, förstås. Och likt små barn hittade de blixtsnabbt de där ställena där man INTE vill att de ska vara. Vattenskålen hittade de också. Vad inte många vet är att de säljs med en osynlig labradormagnet i botten.
 
 
 
När man härjar på nya ställen blir man trött. Då var det mysigt att krypa upp i mammas säng och sova lite bland alla filtar och fällar som hon vittrar in.
 
 
 
 
 Ikväll har vi klarat av den andra avmaskningen. Blandat med lite nötfärs slank det ner i ett huj, ont i fingrarna fick matte. Utom med sista valpen, en tik, som genomskådade min plan, nosade och nöp i köttfärsen lite runt om. Där får jag nog ha en b-plan i bakfickan till nästa gång. Till dess måste jag också köpa mer maskmedel, mannen i mitt liv missade det lilla ordet hund på min lapp och kom hem med maskmedel för katt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0