Hanvalp letar aktivt hem

Nu letar jag med ljus och lykta efter ett hem till en av hanvalparna. Den tänkta ägaren fick ändrade förhållanden och hoppade av. Jag vill att du är intresserad av att meritera din hund med någon form av arbete, kanske också springa ett varv eller två i en utställningsring. Du får gärna ha tidigare erfarenhet men viktigast är ett brinnande intresse. Jag är i nuläget inte intresserad av ett rent sällskapshem, utan vill att gossen får officiella meriter. 
 
Av någon, för mig outgrundlig, anledning är det så galet svårt att hitta valpköpare som vill jobba med hunden och ha en hane. De allra flesta vill ha tik. Det händer att uppfödare hör av sig och undrar om det finns någon meriterad hane från min uppfödning. Idag gör det inte det, dels för att jag mestadels fått tikar och dels gör att det lilla antalet hanar inte har meriterats. Det skulle jag vilja ändra på. Så du som letar en labbekille att jobba med, hör av dig! Vi väntar på just dig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0