Inofficiell utställning

Igår var vi på inofficiell utställning, Pajas och jag. Lille Sixten var anmäld, vi skulle mest hänga med på skoj. Men så lyckades Sixten med konststycket att bli lätt framhalt, så plötsligt blev Pajas huvudnumret. Vi har kammat och grejat i två dagar, så pass att killen gick och lade sig i tvättstugan när han såg mig vifta med kammen. Bad och balsam och torkdräkt kvällen före. Killen var så fin! Matte hade torkat blodpudding, den spottade han ut. Lite jobbigt att få kontakt var det, Pajas är ju väldigt glad i allt annat. Men det gick ok, fin kritik och vi blev 3:a av alla, det är vi nöjda med. Däremot tyckte domaren att han inte fick bli tyngre. Det känns som en obegriplig kommentar om en hund som livnär sig på kärlek och luft. Och inte ett ord om pälsen...
 
 
 
Vad tar vi med oss? Jo, att jag måste hitta en belöning som killen äter. Och att jag måste träna mer på att han kan stå en lite längre stund. Och kanske tandvisning uran hångel... Men det gav lite mersmak, så nu är vi anmälda till officiell utställning också. Häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0