Valpplaner

Jag tror att Ila närmar sig löp! Ja, jag hoppas faktiskt också, det där med 16 månader emellan var lite i mesta laget. Tolv månader är länge nog men är i alla fall lite enklare att planera. Så nu letar jag hane. Frisk. Bra ledbakgrund. Sund mentalitet. Meriterad. Inte alltför tung. Får gärna vara lite mjuk och förarvek. Samarbetsvillig. Gentestad fri från eic, gärna optigen A också. Finns han? Jag hoppas det. Medan jag letar ägnar Ila tid åt att snitsla banan åt byns alla hanar så att de vet vart de ska ta vägen när det är dags. Måhända har hon egna planer...
 
RLD N LD Startklass Huset Elliots Ila 
 
Igår hade vi en liten minivalpträff med pyssel. Vi gjorde koppel och halsband i paracord. Lite knivigt, speciellt med huliganerna Sixten och Lysa på golvet. Men till sist slocknade de. Enligt säker källa sov Lysa från 22 till kl 8 i morse efter gårdagens happening.
 
Lysa
 
Sixten
 
Glada nyheter är också att hela Valutakullen (fjolårets kull på två individer) nu är röntgade, båda med HD grad A och ED 0. Jag är så otroligt glad över det! Det innebär att på 87 uppfödda hundar har 76 st uppnått röntgningsbar ålder (7 st är valparna ur senaste kullen, 4 st har avlidit innan ett års ålder av olika anledningar). Samtliga dessa har röntgats och endast två individer har haft ledfel. Om jag är stolt över den statistiken? Absolut. Fantastiskt glad över mina fina valpköpare är jag också.
 
Huset Elliots Dollar
 
Huset Elliots Peso
 
Ledsamma nyheter har jag också. För en vecka sedan tändes en ny stjärna på hundhimlen när Loovis, Huset Elliots Loo, gick över regnbågsbron endast 7 år gammal. Våra tankar är hos matte Jenni med familj som mist en älskad familjemedlem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0