Tyst och tomt

Nu har alla små svarta troll flyttat och det blev fasligt tyst och tomt här hemma. Lite skönt också, det är hektiskt med valpar. Är så innerligt tacksam över mina fina familj som hjälpte mig att genomföra projektet, utan deras hjälp hade det aldrig gått som hälsoläget är nu. 
 
Något av det roligaste med uppfödning är utvärderingen. Blev det som man tänkte? Därför älskar jag sociala medier, där man kan få ta en liten del av vardagen även hos de lite mer avlägsna valparna. Just nu är jag en stalker, haha!
 
Igår var Stina och Lysa här en sväng. Det känns som om hon vuxit massor på bara en vecka! Pajas tyckte att hon var superkul - i ungefär fem minuter... Men moster Ila lekte tålmodigt med den lilla krokodilen.
 
 
 
 
 
Valutakullen, de båda gossarna som föddes i mars ifjol med Bus som mamma, har passerat året. Noa, H. E Dollar, röntgades i veckan med resultatet HD grad Å och ED 0. Det känns fantastiskt! Hittills har jag fött upp två hundar med ledfel på 87 uppfödda hundar, varav sju då är valpar. De båda har jag dessutom ägt själv, båda har utsatts för trauma av olika slag. Jag är omåttligt stolt över uppfödningens ledstatistik och känner en oändlig tacksamhet till alla fina valpköpare genom åren som har röntgat sina hundar. Inte en enda hund som passerat året är oröntgad. Inte en enda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0