En vecka kvar

Nu är det ungefär en vecka kvar tills Bus mage kläcks! Jag går och sneglar på den, kan inte riktigt bestämma mig om omfånget. Hon är tjock men inte grotesk. Gissar på 3-5 valpar men hoppas att jag har fel, det får gärna vara fler. Mat kommer de att få i alla fall, Bus har redan massor av mjölk och lämnar pallar efter sig ibland på golvet. Valplådan är på plats i ett hörn av tv-rummet och vi bor in oss i den, äter där och myser där. Än verkar hon tycka att den är ok. 
 
Idag var det kallt på morgonen, -25 när vi vaknade och -21 på morgonrunda. Det betydde täcke på Bus och de små. Bus protesterade förstås, täcke är inget för en labrador hälsar hon. Hon vill gärna hänga med på promenad, för sig smidigt men har bråttom hem. Det gäller att bevaka spisen och köket!
 
 
En som däremot inte är hungrig är den här lille filuren. Det är ett himla pill att få i honom mat nu. Inte ens färskfoder lockar nämnvärt. Nåväl, efter en stund slinker det ner, än så länge i alla fall. Men tjock är han inte.
 
Ila då? Jo, hon löper - inte. Vi väntar fortfarande, med andra ord och nu får hon gärna dröja några veckor till men sedan vill jag att hon sätter igång. Det här gått 14 månader nu, helt otroligt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0