Väldigt länge sedan!

Det var en mindre evighet sedan jag bloggade! Över ett år sedan faktiskt. Men nu är det dags!
 
Fjolåret var tungt. Ilas lilla syster Ivra gick bort, bara några månader gammal, då det visade sig att hennes nackkotor var deformerade. Strax efteråt dog Vigdis Vimsa i Norge, stamtik på kennel Vimsans. I december förlorade jag min älskade lilla Doris i sviterna av en magoperation, hon hade plötsligt ätit på hundsängen och det fastnade i magen. Och i början på det här året så dog Visa, livmodern var alldeles blodfylld. Men hon fick bli drygt 12 år, till skillnad från Doris som bara blev 3 1/2 år. Doris bortgång tog mig hårt, jag tror aldrig att jag har saknat en hund så mycket och så länge. Kanske för att allt gick så fort och för att jag inte var hos henne. Vi var inte klara med varandra, lilla Doris och jag. Med hennes bortgång sattes det också punkt för framtida cavalierkullar här i huset. 
 
Under det här året har också flera andra gamlingar lämnat oss. Det blir så när man har hållit på ett tag men det känns i hjärtat när de försvinner. Nu är det t.ex bara två individer kvar i min Vi-kull, för ett år sedan var det 5 eller 6 st kvar.
 
I början av juni flyttade det i alla fall in en liten prins här i huset, charmtrollet Chadyline Spring Fling, kallad Pajas. En alldeles underbar liten kille med en mentalitet som är helt fantastisk. Så otroligt orädd och social och med en av- och påknapp som är smått otrolig. Jag tror att vi kommer att få mycket skoj tillsammans, Pajas och jag. 
 
Söt som socker är han också. Jag som tidigare tyckt att black and tan inte är så fina. Var fick jag det ifrån?
 
Ila har blivit stor tjej, 20 månader. Hon har hunnit ta titeln RLDN (vid 10 månaders ålder), har fått ett uppflyttningsresultat från lydnadens startklass och har gjort ett jättefint BPH. Nu tränar vi mot appellklass. Osäker om det blir något jaktprov för henne, hennes matte är helt enkelt inte helt sugen. Vi tränade lite ifjol och då imponerade hon stort på mig, det kanske får räcka. Vi får se. Jag tycker också att hon är riktigt snygg att se på och har faktiskt anmält henne till utställning. Jag tror att det är 8 år sedan jag senast stod i en utställningsring...
 
 
Jag letar febrilt efter en hane att para Bus med men det är inte helt enkelt. Så snart jag vet mer så kommer det information här på hemsidan. Beräknad parning blir i slutet av december/början av januari och då blir det valpleverans ungefär fyra månader senare.
 
Min blogg har översvämmats med ryska spaminlägg, varför jag tills vidare ändrar inställningen så att jag måste godkänna eventuella kommentarer. Låt inte det hindra dig!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0