Ny champion!

Uppfödningen har fått en ny champion! Det är Huset Elliots Filiokus som nu kan titulera sig Svensk viltspårchampion. Stort grattis, Lina och Niklas.
 
Annat nytt är att Ila har varit på utställning, fick excellent och vann unghundsklassen. Ska man vara riktigt ärlig så var vi ensamma i klassen också men det låter ju fint med klassvinst. Den lilla damen skötte sig faktiskt över förväntan i ringen, även om vi behöver träna om vi ska ställa fler gånger. Hon har plötsligt lagt sig till med olaten att gå passgång när andan faller på, det komplicerar handlingen en smula. Nu lägger vi utställningskarriären på hyllan ett bra tag framöver, nästa framträdande blir en lydnadstävling i september.
 
Jag letar febrilt efter hane till Bus. Hittade en intressant gosse men han visade sig bo i landets absolut sydligaste spets och med tanke på att parning beräknas ske i månadsskiftet december/januari kändes det inte helt lockande. Nog för att jag är inställd på att köra en bit men det var kanske lite mastigt vid den årstiden. Nu har jag förhoppningsvis ringat in en annan gosse och med lite tur kan jag presentera planerna inom kort. Intresset för den väntade valpkullen är glädjande nog stort, nästan så att jag behöver dra ett streck i intresselistan redan nu. 
 
RLDN RLDF Huset Elliots Lilla Bus, foto Lena Stenvall.
 
Lill-pajasen är också han anmäld till utställning, dock en inofficiell sådan. Tänkte att vi skulle träna på det här med att stå och gå i en ring. Det där med att stå är svårt, matte har ju sin vana trogen lärt in sitt. Men vi jobbar på det och det går sakta framåt. Han är en helt underbar liten kille, så trygg och cool och med en helt fantastisk av- och påknapp. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0