Underbara dagar!

Sportlov häruppe i norr. Det började inte bra, lillebror och jag skulle åka och hälsa på storebror i Umeå på tisdagen. På natten får jag ont i magen och mår illa, är i valet och kvalet om jag ska åka eller inte men vi ger oss iväg med tåg och det går bra, jag överlever. Lite svajig mage under dagen, lite illamående och ont men frampå kvällen ger det sig och jag kan äta som vanligt. Grabbarna är pigga som mörtar och det är underbart att träffa Viktor igen. Familjerum på hotell var bokat, vi surrade och såg film och sedan kröp vi till kojs. I en timme fick vi sova, sedan kräks Ludde. Två gånger. Lätt panik uppstår, det här med magsjuka är verkligen inte min grej. Men på morgonen är han ganska pigg, vi äter en ytterst måttlig frukost (dvs nästan ingenting) och tar tåget hem. Ganska spaka landade vi på hemmaplan på onsdagseftermiddagen, lite snöpligt att vår minisemester skulle sluta så. Igår var vi ganska spaka båda två, jag ställde därför in dagens resa till Skellefteå för att titta på Idefix valpar (vill heller inte riskera att smitta någon) men idag känns det faktiskt mycket bättre. Livsandarna återvänder! Vädret gör sitt till, bättre än så här kan det knappast bli. Tog en underbar långpromenad på isen med hundarna på förmiddagen, jag tror att de njöt lika mycket som jag. Måtte det hålla i sig ett bra tag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0