Alla valpar är tingade

Det blir inte mycket tid över till att blogga nu, det är jobb och valpskötsel för hela slanten och däremellan försöker jag klämma in lite julförberedelser och så har jag varit på ett par lägenhetsvisningar med dottern. Vi är inte sysslolösa här, om vi säger så. Bloggande och hemsida blir lidande, som vanligt med andra ord.
 
Livet i lådan rullar stilla på, alla hänger med, äter och verkar allmänt trinda och välmående. De tre stora är gigantiska och den lilla är liten men klarar sig helt utan hjälp. Hon ser egentligen ut att vara en vecka yngre än de andra sett till storleken men växer utifrån sina förutsättningar så vitt jag kan bedöma. Jota är lugn och trygg, pysslar om dem, är mer matfixerad än vanligt (så det gäller att lägga undan allt som kan tänkas vara ätligt i hennes värld) och däremellan lite sällskapssjuk. Och jag förstår henne, livet som mamma till helt nyfödda krabater är inte jättekul om sanningen ska fram. 
 
Alla valpar är nu tingade som det verkar, det ser ut att bli en kull med en väldig geografisk spridning. Namntemat växer fram så sakteliga, jag tror att jag har bestämt mig men ska smaka på namnen i några dagar till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0