Är huve't dumt...

...får kroppen lida, säger man hemma i Västergötland. Man ska inte gå ut till hönsen iförd foppatofflor vintertid. Och OM man gör det och råkar halka så att man får lite ont, då ska man ta det lite lugnt. INTE gå långa promenader med hundarna och än mindre leka trummis i Guitar Hero med sönerna hela helgen. Då kan det bli så att man får en rejäl muskelinflammation och den blir INTE bättre av att man trycker i sig värktabletter och går iväg och jobbar på favoritskolan en hel dag. Får man dessutom hög feber så känns livet ganska trist. Ungefär där är jag nu. Jag som skulle jobba hela veckan och så däckar jag i över 39 i feber efter en sketen liten dag. Just en snygg vikarie.

Hundarna tycker nog att matte är konstig som bara ligger i soffan, stickar och ser på dålig amerikansk film. Dessutom stoppar husse in en ny fåtölj i tv-rummet som man inte får vara i, höjden av fräckhet enligt de trefärgade. Som vanligt följer de annars med mig överallt, ingenstans får man vara helt ifred.



Den gångna veckan hade vi fint besök. Först av labbevänner från förr som nu går i cavaliertankar, ett väldigt kärt möte. Sedan kom Viktor hem över helgen och det är alltid lika underbart att ha alla barnen samlade under samma tak igen.

Under höstlovet var vi också till Ikea en sväng. Bland annat köpte vi nya råttor till hundarna. Nu fick Doris även en stor råtta och är som synes väldigt nöjd med det.






Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej! Vilket härligt hundliv dina hundar har! Krya på dig,och ta på dig riktiga skor nästa gång du ska gå ut. Kram och Tack för den fina hälsningen i min gästbok.

2014-11-05 @ 09:37:40
URL: http://laipos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0