Som en stormvind

Allt jag tidigare sagt om att cavaliervalpar är som labbevalpar de sista veckorna, det tar jag tillbaka nu. Det visar bara att jag var ringrostig med drygt två år sedan senaste labbekullen. Cavaliervalpar är som en mild bris i jämförelse, medan labbarna far fram som en stormvind genom köket. De slåss, de jagar varandra, de har dragkamp. De smakar på allt och lite till. De studsar och försöker ständigt nå nya höjder, eller saker som man flyttat upp eller kanske en stolsdyna. De kissar pölar stora som innanhav. Sista veckan är lite av en trabsportsträcka i väntan på flytten, det är inte utan att jag längtar lite nu.



Tanken var att de skulle kissa på tidningarna och det funkar hyfsat men man kan också riva sönder dem, apportera dem eller kanske sova på dem.



I helgen har de fått umgås med mormor Visa. Hon tyckte att det var kul först men välan livat efter en stund. Och varken hon eller Raya säger till dem. Tur då att vi har Maya!



Som alla barn är de väldigt söta när de sover...

Idefix valpar blir en vecka gamla idag. Så gott som alla är redan tingade, det känns otroligt bra. Jag gläder mig så åt de små och att de förhoppningsvis ska ge ett sunt bidrag till den framtida cavalieraveln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0