Power nap

Nu har jag lärt mig den verkliga innebörden av ordet power nap. Det är när man kan härja vilt i en timme, sova i tio minuter och sedan härja vilt en timme till, just som matten trodde att hon fick tid över till annat. Ruskigt effektivt, det där power nappandet.
 
Det går vilt till nu och man märker att de är alltmer färdiga att flytta ut. De slåss mer, låter mer och jagar varandra vilt runt köksön, under soffor osv. De är ett livat och ibland ganska så högljutt gäng. De sover nu fritt i köket, jag sover i tv-rummet och kliver upp någon gång under natten för att städa efter dem. Men igår blev de sju veckor så nedräkningen har börjat. Om en vecka flyttar den första lilla tjejen upp till Linnea i Överkalix. Tror att både hon och jag längtar. Sedan flyttar i princip en om dagen. Tanken var också att Stina skulle få ta sin direkt de var besiktigade och klara på onsdagen men hon ska iväg till Bollnäs på ekokocktävling så det får dröja ett par dagar. Där fick jag...
 
Vi lyckades ta lite bilder på dem i tisdags med varierad kvalitet. Har aldrig varit med om att en hel kull tycker att bordet är ett livat ställe, det brukar alltid vara någon som tycker att det är lite läskigt däruppe. Men de här ville helst av allt hoppa in i kameran och kolla vad det var som blixtrade. Några bilder blev i alla fall hyfsade.
 
Huset Elliots Lilla Bus, "Bus", Stinas älskling.
 
H. E Nimbus, "Melker", som ska flytta till Måttsund.
 
H. E Pondus, "Elliot", som ska bli pitebo.
 
H. E Cerasus, "Cera", flyttar till Överkalix.
 
H. E Filiokus flyttar till Umeå.
 
H. E Sinkadus, "Selma", ska flytta till Norrfjärden.
 
H. E Hokus Pokus blir kvar i Luleå.
 
H. E Sus, "Susa", ska flytta till Gammelstad.
 
Mamma Raya umgås fortfarande tålmodigt med sina små. Fast i ärlighetens namn ska jag säga att jag tror att deras många tuggben lockar minst lika mycket som valparna själva... ;o)
 
Familjelyckan
 
Jag är otroligt nöjd med de här små, både till temperament och utseende. Klassiska huvuden, välbalanserade kroppar. Runda utan att vara tunga. Tycker mig se en hel del tunga labbevalpar på nätet och gillar det inte alls. Älskar det fartfyllda, nyfikna och piggögda hos en labbevalp, inte något flegmatiskt som lufsar fram. Det är min åsikt, för mig är labben en arbetande hund och kommer alltid att vara. En lagom hund utan överdrifter med ett vänligt och intelligent uttryck.
 
Idefix har haft dambesök i tre dagar på raken. Nu törs jag knappt hålla i hans koppel så är han i gasen, han har höga förväntningar på mig nu. Hoppas nu bara att det blir valpar, om några veckor ser vi vart det lutar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0