Hemma igen!

Jag, P och L har varit i London några dagar. Jag är en väldigt hemkär person som egentligen är måttligt road av att lämna vårt hus, familjen och hundarna och som har sagt att jag ska bo i vårt hus tills man bär ut mig med fötterna först. Men OM jag ska åka någonstans, utöver besök till släkt och vänner, eller OM jag skulle flytta, då ligger England bra till. Jag älskar det landet och jag tycker att London är en galet trevlig stad. Bjuder den sedan på 25 plusgrader och bara några få regndroppar, ja då blir det ännu bättre. Nedan följer ett litet axplock av bilder.
 
Öl och cider på rummet hör semestern till. Vi drack bla en London Pride, riktigt god tyckte till och med jag som annars inte är så ölförtjust.
 
Camden, vilken otroligt charmig stadsdel!
 
 
I Camden fanns också en charmig matmarknad där vi åt lunch ena dagen. Där fanns mat från världens alla hörn, vi gick runt och fick provsmaka innan vi till sist bestämde oss. Och nog är det märkligt, vi äter nästan alltid gatumat när vi är i London och klarar magen hur bra som helst, men trots att vi bara äter restaurangmat i Paris så åker vi dit på baskilusker...
 
Vi såg en kulig bioaffisch i tunnelbanan (riktigt hela kom dock inte med på bilden). Där har engelsmännen något kul att se fram emot!
 
L ville gå på Madame Tussauds så då gjorde vi det. Här en bild på en av mina favvoskådisar.
 
På väg mot Covent Garden och Jamie's Italian så passerade vi Rupert Everett som stod i dörröppningen här och pratade i mobiltelefon. Han var dock inte kvar när vi gick tillbaka. Ingen i mitt sällskap förstod hur stort det var och just då kom jag inte på något bra exempel på en film som han varit med i.
 
Jamie levererade som alltid. Jag åt en underbart len risotto med fantastisk mozzarella i...
 
L var lite crazy och valde pasta med musslor och bläckfisk...
 
...medan P åt cannelloni med god fyllning. Så gott!!!
 
Ett Londonbesök är inte komplett utan att man har strosat lite i Covent Garden. Fantastiska musiker uppträdde, alltid lika bra. 
 
Hemma igen är jag punktmarkerad av två trefärgade små saker som tycker att matte ska lova att hon aaaaldrig mer ska åka ifrån dem! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0