Heminredning

Ibland när jag har suttit och jobbat häruppe har jag hört mystiska ljud från köket, men när jag hasat mig nerför trappen så har jag mötts av en svansviftande lycklig liten Doris och inga tecken på att det förekommit någon som helst otillåten aktivitet, trots att jag minsann har kollat. Men igår såg jag vad hon pysslat med! Kökspallen, en billig sak från Ikea, har fått ett hörn "raspat". Måhända har lilla fröken inspirerats av Ernst eller någon annan händig lirare och velat sätta sin egen prägel på köket..? Jag är i alla fall glad att hon valde pallen och inte köksluckorna.
 
Tänk att något så här litet och rart kan vara så illmarigt..!?
 
I förrgår var Melvin och jag i Unbyn på snabbvisit hos Åsa med flock. Melvin fick busa med labbetiken Luna och det piggade verkligen upp lille farbror. Men här hemma återgick han raskt till sitt vanliga morrande jag så fort Doris kommer i närheten. Suck...
 
Knappt hann jag uppdatera hemsidan förrän det ramlade in nya resultat, dels Stinas agility i helgen och så har Ebba och Raya tagit sin första etta i öppen klass viltspår. Duktiga tjejer! Jag samlar kraft för att ta ett nytt tag med hemsidan innan det hinner gå alltför länge. Det kommer...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0