Än kan Idefix!

Igår var jag i Skellefteå för att kolla upp Idefix små simmare. Han har bara parat en tik i år och det blev inga valpar så det kändes som en bra idé med tanke på hans ålder. Först prövade vi utan löptik närvarande men det gick så klart inte. Även med löptik närvarande så knep han igen lite, hon var ju trots allt inte i höglöp och killen är inte känd för att vara korkad direkt. Men en skvätt fick de ur honom och de spermier som fanns där simmade på bra och väldigt få var deformerade. Med andra ord såg allt helt normalt ut. Skönt!
 
Jag blev så uppspelt över detta att jag genast ringde Idefix uppfödare Lena för att berätta den glada nyheten. Med det glömde jag då att tanka i Skellefteå som var planerat. Först sedan jag har kört en stund upptäcker jag att bensinlampan blinkar frenetiskt. Kan säga att det var ena långa kilometrar till Jävre som var min nästa anhalt med bensinstation... Men jag tog mig dit för egen maskin. Väl där kändes det verkligen som att detta var min dag så jag slog till och köpte mig en glass och en trisslott. Glassen var så klart god men turen tog slut i Jävre, ingen vinst på lotten. 
 
Än roligare är att en engelsk uppfödare visat intresse för gossen. Nu tror jag att det spricker på ekonomi och byråkrati, det kostar ohyggliga pengar att importera hundsperma från Sverige till England och att föra med sig hund in i England är även det förenat med hutlösa kostnader, i alla fall om man åker flyg. Och jag bor ju dessutom i norra Sverige... Men det är fantastiskt roligt att det finns ett intresse för killen och att någon i rasens hemland trots allt försöker hitta en lösning för att använda honom. Han är ju onekligen en frisk och sund liten kille. 
 
Avslutar inlägget med en liten film från i somras när Stina och Idefix tränar agility: https://www.dropbox.com/s/u609v42br7tfhrs/20130616_141949.mp4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0