L1 i helgen!

Ikväll och hela dagen ska jag gå L1, eller ledarutveckling steg 1 som den heter. Målet är då att bli SBK-instruktör, äntligen! Jag ser verkligen fram emot detta, jag gillar ju att försöka förmedla den lilla hundkunskap jag har. 
 
Klubben ska ordna en träningstävling i slutet av november. Jag är i valet och kvalet om Morris och jag ska anmäla oss och testa de moment vi har. Fast vi har en hel del kvar att fila på, jag har varit lat i höst... Och så är P på kurs den helgen så jag har ingen hundvakt hemma. Får fundera lite till. Igår var vi i alla fall ute och tränade till lillkillens stora lycka. Oj, så mycket mer följsam han blev rent allmänt genast. Han är en liten prins, har jag sagt det förr?
 
Vi-kullen fyllde 9 i onsdags. Dess värre hade jag inget Internet tisdag och halva onsdag så inget inlägg kom här då. Men vi firade ordentligt, matten åkte iväg och köpte goda kex och tuggisar med fyllning. Alla hundar fick vara med på kalaset och var förstås nöjda över det.
 
Idag har vi haft stora kloklippardagen. De vuxna fläckiga blev också av med ett lass päls från tassarna. Båda fjomppojkarna pep så ynkligt när pälsen klipptes, som om det skulle göra ont. Ibland är de mer än lovligt fjantiga. Nu hoppas jag att det inte ska fastna så mycket snö om det blir plusgrader igen. Fast det vill vi förstås inte ha, det är så ljuvligt med detta vita, kalla, rena.
 
Idefix i snön. Han håller igång, sina snart nio år till trots. Fullt upp på promenaderna med att spåra räv, hålla koll på Melvin mm.
 
Hundrumpor...
 
Efter en långrunda eller sparktur blir man lite trött ett tag, hälsar Melvin som oftast tronar i ensamt majestät på soffan.
 
De andra klämmer ihop sig i ett hörn av hundsängen.
 
Nu har jag kanske, kanske klart med hane till vårens valpkull också. Det lutar åt en ganska omeriterad gosse på fyra år som används i praktisk jakt och som endast är utställd några gånger av uppfödaren. Han är ur en kull på fem där fyra är röntgade HD grad A och ED 0. Han är förstås frisk och kry, Optigen clear liksom EIC och CNM. Gamla, bekanta linjer bakåt, något som förstås också känns bra. Mer information kommer när allt är spikat och klart.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0