Mycket smått på g

Det är inte bara valpar på g här i Bälinge. I ett rede ligger nu också två hönor och ruvar frenetiskt på samma ägg. Vet inte riktigt hur de har tänkt sig att det ska fungera, om de har tänkt ha delad vårdnad om dunbollarna också sedan eller om en blir utan. Det andra redet står tomt. Ibland händer det att någon av de andra pluppar ur sig ett ägg där men helst ska de också klämma ner sig i kollektivet och lägga sina ägg. Nä, höns är verkligen inga smarta djur. Men rara.
 
Maya stånkar på. Vi tar inga som helst promenader nu utan rastningsrundor så att hon får röra på sig och hålla igång magen. Hon är ganska flåsig och ligger mest utsträckt på köksgolvet som en groda med bakbenen utåt. Gissar att det kanske är lite svalt att ligga så, labbarna brukar köra samma stil när de är dräktiga om sommaren. Dessutom har man koll på vad som händer runt kylskåpet...
 
Funderar lite över bloggen. Jag noterar att antalet besökare går upp var gång jag skriver ett inlägg. Hur vet ni att jag har skrivit, kan man få meddelande om det? Som vanligt har jag ingen koll på hur saker och ting fungerar... 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det finns ett program eller sida eller vad man ska kalla det där man kan lägga till bloggar man vill följa. Då har man alla uppdateringar på samma plats! finns som appar också. Typ bloglovin' eller blogkeen :-)

Svar: Aha, tack för infon. Där lärde jag mig något nytt igen. :)
Marie

2013-05-23 @ 15:30:52
URL: http://lainnea.blogg.se
Postat av: Katarina

Jag har inget sånt, utan jag tittar in lite då och då! :)
Kan du se att folk varit in på sidorna?

2013-05-31 @ 07:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0