Bild på magen

Igår fixade vi till frillan lite på Mayas mage, klippte bort lite långa testar och så. Hade tänkt kapa lite på öronen också men de var inte så fasligt långa så jag tror att de får vara som de är. Tog i alla fall en bild på magen fast jag tycker inte att det syns hur tjock hon faktiskt är. 
 
 
Fascineras av hur lättparad hon är, lill-hjärtat. Två progesteronprov, en parning och ovan ser ni resultatet. Olidligt spännande sista vecka nu, måtte min plan ha fungerat så att det är någon till och något mindre i formatet än sist. Då skulle jag bli så glad, så glad. Jo, och så ska det vara fler tikar än hanar också, förstås. Och vältecknade... Vi har en gissningstävling i gruppen på FB, jag hoppas nästan att Katarina ska ro hem den eftersom hon har gissat på fem med bra fördelning. ;o)
 
Genombrott i letandet efter hane till Raya också. Jag hade nog fel mailadress till uppfödaren. Nu hoppas jag att alla bitar ska falla på plats. Det enda jag nu väntar på är ett kit för gentest som jag skickade efter för lite drygt en vecka sedan men som inte har kommit. Får nog efterlysa det i morgon. Det är mycket pyssel med en valpkull långt innan själva "skottet".
 
Morris var plötsligt borta under morgonrundan. Ofta när jag inte ser honom och ropar panikslaget så är han alldeles vid mina fötter, jag tittar inte bara nog långt ner utan framåt. Men den här gången hade han missat att jag svängt av den vanliga stigen utan han fortsatte framåt. Och han var nog lika panikslagen som jag när han insåg sitt misstag. Men allt löste sig, han kom som skjuten ur en kanon när jag ropade och var så lycklig, så lycklig. Han är så underbar, den lille hunden.
 
Vi har inte bara valpar på g i Bälinge utan kycklingar också. Hönan Lilla Grå har ruvat i snart en vecka nu och igår fick hon sällskap av Ingeborg. Båda ligger i samma rede, gör morrande läten åt varanda men flyttar sig inte. Är lite fundersam över hur det ska gå när kycklingarna är framme men det får väl ge sig då. Hoppas nu att de andra hönorna lägger sina ägg i det andra redet i alla fall, annars är jag rädd att de krossar äggen de har under sig. Hönor är helt klart inte de mest intelligenta djuren i vår herres hage men de är ruskigt mysiga på sitt lilla vis.
 
Kisse är billig. Han njuter numera av sommaren till långt in på nätterna. Igår kom han hem kl 1 med något som jag först trodde var fjädrar i mungipan men som sedan visade sig vara katthår. Kanske han för en gångs skull har försvarat sig för jag hittade inget sår på honom. Nåväl, tanken var ju då sovmorgon men det var full rulle på gatan strax efter sex och vi hade fönstret öppet. Behöver jag säga att jag är rätt trött?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0