Småttingarna äter och växer

De små trefärgade knytten är ett fantastiskt litet gäng, jag är mäkta stolt över dem. Inte bara har de fått vältecknade huvuden alla fyra, precis som jag önskade. De är också ett frejdigt och glatt litet gäng som hittills varit väldigt okomplicerade och väldigt aktiva för sin lilla ålder, åtminstone jämfört med förra gänget vi hade (som dock bara var två till antalet). De här står redan och äter ur gemensam skål tre gånger om dagen, tre och en halv vecka gamla. De äter med en glupande aptit dessutom, förutom när någon av de båda stora pojkarna får för sig att busa lite och måste avvika. De som förut var mest matfixerade, har nu blivit mest busfixerade. Det är kanske inte rätt att kalla dem för de stora gossarna längre men de lär gå under det epitetet så länge de bor hos oss. 
 
Lilla Doris, som först var ganska skeptisk till detta med fast föda, har nu ändrat strategi och är först fram och sist därifrån. Mat är gott, hälsar hon. Maya grymtar utanför grinden och tycker att de ska lämna lite rester. Idag hann hon klämma i sig delar av Morris kvällsmat också när matte inte hängde med i svängarna. Det går åt energi när man ska föda fyra stora små valpar.
 
Underbart är också att vara inne hos valparna och ha dem klättrandes över benen, försiktigt bitande i fingrarna eller att bli alldeles överöst av blöta slickar över hela ansiktet. De är otroligt kärvänliga och alldeles, alldeles underbara.
 
Ofta är jag för sent ute när jag försöker filma deras busperioder, den varar sällan så länge att jag hinner hämta mobilen. Men igår fick jag i alla fall till en liten film när den ljusaste hanen och Doris busade med varandra, medan de andra två var trötta och agerade publik. Riktiga mördarhundar vi har i Bälinge... Klicka på länken nedan så får ni också njuta av dem. Och vill ni se dem live så är det bara att höra av sig, nu tar vi emot besökare när vi hinner och orkar. 
 
https://www.dropbox.com/s/6ti9dh05k7ab2ii/2013-06-21%2011.12.03.mp4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0