En vecka idag!

Tiden flyger verkligen fram, småttingarna är en vecka gamla idag. Det firar de med att alla ha passerat halvkilosgränsen med god marginal och alla utom tiken har dubblat sin födelsevikt. Hon lär göra det nu under natten, lilla Dynamit-Doris. De är så otroligt fina att det är svårt att inte sitta där och bara titta på dem. Valpar är så gosiga när de sover, plötsligt spritter det till i ett litet ben eller så sträcker de på sig. Och så de underbara rosa små tassarna... Men jag måste nog ta ett snack med Maya om detta med barnfetma. ;o)
 
 
 
Har haft trevligt besök av Annika från Haparanda och hennes lilla tjej idag. Så mysigt att sitta och prata hund på förmiddagen, betydligt roligare än att tvätta fönster som var min ursprungsplan. Tack för att ni kom förbi!
 
Filmade labbarna nu ikväll, Visa skuttade runt med en pinne och var så lycklig, så lycklig. Men min vana trogen så fipplade jag med knapparna på mobilen och rörde ihop paus med inspelning. Så allt som kom med var min gälla stämma, en massa gräs och en hundrumpa. Inte riktigt det mästerverk jag hade tänkt mig.
 
Vi har haft en svalare dag idag, skönt som omväxling tycker både Maya och jag. Det enda jag skulle vilja få slut på nu är hennes envisa idé om att tygburen är ett bra ställe för henne och de små. I ett obevakat ögonblick vill hon gärna tassa dit och stöka. Jag anar att hon förbereder flytt och funderar starkt på att införskaffa en grind till arbetsrummet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0