Det behövs så lite...

...för att göra en människa glad. En kall nos som puffar i sidan och vill få lite närhet (eller kanske en godbit ur fickan men det låtsas man inte förstå). En kisse som rullar ihop sig i armhålan och sover nära hela natten (och tar större delen av täcket i anspråk men det glömmer man fort). Eller en kommentar till ett blogginlägg. Tusen tack till Lillemor för din fina kommentar till gårdagens inlägg, om du visste hur den värmde!
 
Det roliga med en blogg är att man ofta skriver för sig själv, liksom skriver av sig lite tankar och funderingar. I alla fall gör jag det. Ibland funderar man på om det finns någon därute i yttre rymden som läser det man skriver. En och annan valpköpare kanske, och så min rara svärmor. Därför blir jag så glad när jag får en liten kommentar från någon som läser. Nästan som att få kontakt med en marsian. ;o)
 
Idag har jag en ekonomi- och pappersdag. Det är ungefär så roligt som det låter. Faktiskt är det så trist att det inte förtjänar mer utrymme än så här. Tur att jag inte blev ekonom, det var nära en gång i tiden! 
 
Har tänkt på att Melvin sannerligen inte är någon biffig typ. Han borde ha hetat Slangen, han ser liksom slangig ut. Under gårdagspromenaden slogs jag av att hans mamma är raka motsatsen, Rultan är just nu ett passande namn på henne. Jag har ju haft lite bekymmer att komma ihåg vilken fodertunna som innehåller vilket foder efter julledigheten och igår insåg jag att det KAN vara så att jag fortsatt att blanda ihop sorterna. Det skulle i så fall innebära att Visa käkar energifoder nu och att Melvin käkar lightfoder. Det skulle i sin tur förklara varför Visa antar allt rultigare former medan Melvin är mer slimmad. En annan förklaring kan vara att Visa inte gör många knop på rundorna, hennes största intresse nu är att lämna visitkort överallt och att förbereda sig på att bli dräktig med minst hundra valpar, i alla fall är det vad hon tror. Och får hon energifoder så lär hon fortsätta tro det... Det borde vara förbjudet att göra två foder så lika till utseendet! Och förvirrade själar som jag borde skaffa fodertunnor i väldigt olika färg och inte ha två vita...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0