Lurad!

Där gick jag i godan ro på isen med alla hundar lösa, fast förvissad om att den lille trefärgade inte ärvt sin mors viltintresse. Han har nämligen inte visat upp några som helst tendenser till detta - förrän nu. Och små korta cavalierben hinner fasligt långt trots djupsnön när inte matten är med i svängarna. Trots de stora öronen blir hörbarheten noll också. Så mycket för den inkallningen som jag varit så stolt över... Naturligtvis drog han med sig Idefix också men vi var ensamma på isen och de kom tillbaka. Morr! Nu vet matte vad hon har i snöret och får vara lite mer på sin vakt. 
 
Och HÄR skulle ni då ha fått en bild på den lille filuren men min mobil, min nya fina Samsung Galaxy 3, har blivit knäpp och låter mig inte göra just någonting utan att återföra mig till startskärmbilden. Anar att jag måste lämna in den. Så hade aldrig den gamla Nokian betett sig! 
 
Jobbar som ett litet svin just nu, massor med jobb som ska vara klart idag och i morgon. På lördag tar jag barnen med mig till Riga några dagar. Det är en historia i sig. Innan sonen for åter mot Umeå igår skulle jag kolla när tåget var hos honom. Men, tidtabellen visade bara streck för Umeå, tåget verkar stanna i Vännäs! Det fungerar ju på nerresan men på uppvägen är vi där vid 4-snåret, inte en tid man vill kliva av i Vännäs på och knappast en tid man kan ta bussen till Umeå. Ringer till SJ för att kolla. Kvinnan i kundtjänst menar att det är Norrtågs fel. "Men", säger jag, "hur kan Norrtåg vara orsaken, nattåget körs ju av SJ?" Ja, då är det plötsligt Trafikverkets fel och några pengar kan jag inte få tillbaka för jag har inte bokat en sådan biljett (till saken hör att jag bokat resan från Luleå för oss alla fyra för enkelhetens skull). Bara att inse slantarna förlorade och boka om till flyg hem för sonen, men jag får i alla fall ur mig att SJ är ett skitföretag till den mindre hjälpsamma kvinnan i andra ändan (inte mitt mest välformulerade ordval men det kändes bra). Men så ilsknar jag till och går in på hemsidan igen. Och jodå, rubriken för nattågens tidtabell är "Tåg Luleå-Umeå-Stockholm". Då ska man väl för fanken kunna förutsätta att tåget också stannar i Umeå? Med arga tankar på både konsumentombudsman och Janne Josefsson (nåja, nästan i alla fall) så ringer jag upp SJ igen och påtalar deras vilseledande rubriksättning. Kvinnan jag nu pratar med är ytterst hjälpsam, på ett kick har hon lovat att återköpa sonens returresa samt att påtala felaktigheten så att rubriken ändras. Så ska en kundtjänst skötas! Norrtåg, jo, kyss mig! Nu ska jag bara kolla så att stationshuset i Vännäs är öppet, hur man nu kontrollerar det i dessa avregleringens tidevarv..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0