En riktig hunddag

Idag har vi då gått rimgsekreterarutbildning större delen av dagen, Stina och jag. När man varit borta från det ett tag känns det inte helt enkelt att fylla i prislistor och annat igen men jag tror att man ganska snart kommer in i det igen. Jag behöver fixa det skriftliga provet och en aspiranttjänstgöring för att vara på banan igen. Lite mer krävs för dottern men förhoppningsvis kan jag jobba samtidigt så tar vi två flugor i en smäll.

Väl hemma blev det en sparktur med hundarna följt av ett lydnadspass med dem, en i taget. De älskar det, jag har så svårt att förstå dem som säger att deras hundar tycker att det är tråkigt. Mina slår nästan knut på sig av lycka. Körde inkallning och fotgående. Morris sprang så fort att öronen stod rakt ut och jag trodde att han skulle lätta från backen. Lite svårt med positionen, han vill gärna lätta lite med fronten. Men vi jobbar på det.

Visa blir som en krum liten gummiboll, hon studsar och slamsar och är så lycklig, så lycklig. Position tycker hon är fjantigt men inkallning med ställande gjorde hon galant. Min pärla!

Och så den svarte prinsen... Den hunden har inga mellanlägen. Vet inte vad som fick mig att tro att han skulle bli mer fokuserad av kastrering. Allt går i 120 knutar. Idag jobbade vi med långsamt långsamt tempo och det gick men det var jobbigt för gossen. Inkallning gick ok förutom position på ingången så då jobbade vi lite mer med det. Han är fantastisk med sin entusiasm, man kan nöta på utan att han ledsnar. Ibland blir man lite matt av all hans energi men det är ju den som gör Melvin:)

Jag håller på att byta dator så om ni mailar mig kan det dröja lite innan jag svarar. Bara så ni vet.

Fick ledsamma nyheter också idag. Fiona, H E Vinka, fick somna in i soffan bredvid sin matte igår. Fiona skadade ett bakben för flera år sedan och matte jobbade fantastiskt med hennes rehabilitering men nu gick det inte längre. Idag är våra tankar hos matte som saknar en älskad kompis. Tack för att du aldrig gav upp utan tog så väl hand om henne, hos dig hade hon det bästa liv en hund kan ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0