Stadsvandring

Igår körde jag Luded till träningen. Istället för att sitta i en dammig idrottshall och titta på badmintinspelande barn och ungdomar i olika åldrar så tog jag en vända på sta'n med mina fläckiga. De behöver mer sådant, helt klart. Doris illpiper precis hela tiden, stretar i kopplet och hoppar på mina ben. Jag har lite svårt att tyda om hon är ängslig eller väldigt ivrig, lutar åt det senare. Morris var ganska cool först men rycktes ju med av sin hysteriska syster så när vi närmade oss stadsparken hade jag två pipskrikande hundar i snöret. Dessutom hade jag lyckats få på Doris det trasiga kopplet så hips vips var hon lös. Mindre kul... Nåväl, vi lallade runt i stadsparken och på trottoarer, försökte att inte komma för nära folk (de små är helt inriktade på att alla är där för att hälsa på dem) och inte skälla alltför mycket på andra hundar (väldigt intressanta på långt håll, lite mindre intressanta om de kommer för nära). 
 
Detta var i början av promenaden, mattes tålamod var ännu hyfsat oprövat men de små var inte så pigga på att sitta still och bli förevigade. 
 
Stadsparken i Luleå är mysig och bättre blir den när isdjuret kommer.
 
Man kan tycka att närmare en timmes knallande i ny miljö skulle trötta men icke så, lilla fröken var lika full av bus som alltid när vi kom hem. Bävar lite för att ha henne lös bland julgran och klappar i jul...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0