Den lille odågan...

... håller matte igång. Jag har valpköpare vars hundar smyger upp i sängen när matte/husse har somnat. Min lille skrutt smyger NER från sängen när matte har somnat, med avsikten att välta papperskorgen för att sedan demolera innehållet. Andra natten i rad nu. Dess bättre är han inte så ljudlös, papperskorgen välter med en duns och lättväckt matte vaknar. Jag försöker också vara arg men uppenbarligen lyckas jag sämre med det eftersom det hela tenderar att upprepa sig. Idag har därför taktiken varit att köra slut på liten kille. Jag har gått två långa rundor i skogen, totalt ungefär en mil, och hundarna har sprungit lösa. Det vore väl katten om han inte ska sova nu! Matte får jobba när mörkret faller på istället, det är fördelen med att vara sin egen. Rapport följer.
 
Tassas husse har hjälpt oss med köket och då har Tassa (SEVCh H. E Tau) också varit här lite grann och sällskapat. Idag följde hon med ut på den andra skogsrundan och efter den tog jag några bilder. 
 
De kan se alldeles väldigt kloka ut, de svarta, när de är på det humöret. Ingen kan väl tro att samma hund någon timme tidigare tassbadade i en rostfärgad pöl och kom tillbaka med rostbruna strumpor på alla fyra benen samt dito färgade dropplar över hela kroppen...
 
Så en bild på katten Pysen. Det är han som är den verklige chefen här, även om Idefix nog tror något helt annat. Men se där har han fel! 
 
 
På måndag har jag bokat tid för att operera bort Mayas analsäckar. Då ska jag också kolla upp Visa. Hon rör sig lite mysko baktill, inte alltid men ibland. I slutet på vissa rundor går hon liksom bredställt och konstigt där bak. Jag tycker också att hon skvätter mer än vanligt, som om hon skulle löpa ungefär (men det är långt borta). Samtidigt är hon piggare än på länge, skuttar och busar på promenaderna, så jag vet inte vad jag ska tro. Det bredställda kom samtidigt med kylan så jag kan inte låta bli att fundera över artroser och andra obehagligheter. Håll tummarna för alla mina fyrbeningar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0