Veterinärbesök med miljöträning

Idag var det då dags att åka med Visa för att kolla upp flytningarna. Insåg att det inte skulle bli tid att spårträna idag heller, dagarna är korta och matte måste jobba lite också. Så Morris fick följa med och miljöträna lite istället. Först var det lite läskigt i väntrummet, i synnerhet som där fanns en blandrasspets som morrade otrevligt åt allt och alla (till och med åt världens snällaste Visa fastän hon är en tik och han var en hane). Jag har ärligt talat lite svårt att förstå charmen med sådana hundar, är inte svag för vare sig blandrasspetsar eller otrevliga hundar. I alla fall, efter en stund var Morris kungen av väntrummet och skuttade upp i en soffa innan matte hann blinka. Hoppsan!
 
Visan då? Hon är ju en pärla, den hunden. Snällt upp på vågen, snällt upp på det höj- och sänkbara bordet. Lite jobbigt var det när de skulle in och känna i vaginan, då svalde och tuggade hon lite men viftade snällt vidare med svansen. Underbara lilla hund! Vi fick lämna urinprov och där blev det bingo! Förmodligen är det där roten till bekymren sitter så nu har hon fått en starkare antibiotikakur tillsammans med antiinflammatoriskt och så ska vi lämna nytt prov i slutet av kuren. Nu hoppas jag att min gumma ska bli frisk! Hon har ju varit friskheten själv i alla år och så vill jag att det ska få fortsätta i många år till. Många!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0