Hundjä...!

Nog är hon pigg, den svarta! Pratade med mamma i mobilen samtidigt som jag tog ut de egna hundarna i skogen på en eftermiddagspromenad. Var på väg hem längs vattnet när BÅDA de svarta plötsligt drar iväg som jehun och  -försvinner! Hann ropa ett par gånger innan Melvin kom tillbaka men Visa var borta. Såg att han kom nerifrån vattnet så jag anade ju att hon inte var långt borta men det tog en stund innan lilla tanten behagade återvända, väldigt nöjd med sig själv. Matten var inte lika nöjd... Ingen av dem var blöt så något bad var det inte fråga om. Det händer ju att det går en räv därnere, så jag funderar på om det kan ha varit det som fick dem att försvinna lika fort som en löning. Kan inte ens påminna mig när Visa stack så där, möjligtvis när hon var unghund, så något väldigt lockande var det. Ibland är de billiga!
 
Har investerat i en billig hundsäng idag, en biabäddskopia som är tänkt att vara till småhundarna inne i tv-rummet i hopp om att ingen av dem ska smyga upp i den nya soffan. Få se hur länge det dröjer innan Morris har satt klorna i den och grävt sönder sömmarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0