Nu strömmar resultaten in!

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag har världens bästa valpköpare! De håller igång sina svarta så bra så jag kan helt slappna av och låta dem sköta all PR för uppfödningen. Den här helgen har resultaten formligen strömmat in. Igår var Linnea och Chili och tävlade lydnadsklass 1 hemma i Överkalix och fixade ännu ett första pris. Ett till så är LP-titeln i hamn. Bra jobbat, tjejer!

Idag stod det viltspår i almanackan hos flera stycken. Ragnhild och Tassa samt Linnea och Chili startade på SSRK:s ordinarie viltspårprov i Piteå idag i värmen. Ranghild och Tassa lyckades strålande och fick en 1:a, Linnea och Chili fick en 2:a. Premiär i öppen klass för båda och den premiären får man väl vara nöjd med. Om jag inte är helt ute och cyklar så gick Linnea och Chili med det också upp i ledningen i poängligan, jag ska uppdatera hemsidan i morgon.

Jag åkte tillsammans med valpköparna Marie och Marie (och hundarna Zäta och Vega) till Skellefteå för att starta rörligt viltspårprov, eller de båda andra skulle starta och jag skulle vara med för att se och lära. De har gjort om reglerna lite så vi ville få lite info om detta också. Och den nya spårstarten kräver lite mer av föraren, det gäller att tänka till lite avseende vind, påsläpp mm. Det är inte "bara" att knalla på som det var innan. Det fick Marie och Zäta erfara, som kom lite för lågt i vind och fick trassla på ett tag innan de hittade spåret, något som sänkte Zäta lite. De fixade spåret sedan och fick en 3:a för sitt arbete i sin öppenklasspremiär. Marie och Vega startade anlagsklass och blev godkända där. Bra jobbat alla spårtjejer idag och grattis till prestationerna! Nu ska jag ta tag i jobbandet med de egna hundarna lite mer också så att vi kan ge er en match i poängligan. Den 11 juni ska vi dra igång tränandet på allvar, akta er då! ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0